A résztvevők Klausz Melinda közösségimédia-specialista előadásából olyan típusú online marketing fogásokat sajátíthattak el, amelyekkel munkáltatóként építhetik népszerűségüket a közösségimédia-platformokon. Az előadó többek között felhívta a figyelmet arra, hogy nem a fizetett hirdetés a mindenható. Az úgynevezett organikus (nem fizetett) tartalmakkal is nagyon komoly követőtáborra, ismertségre és elismertségre lehet szert tenni. Jó példaként hozta fel a személyes stílust, vagyis azt a módszert, amikor betekintést ad egy cég a mindennapi működésébe vagy épp a kulisszák mögé. Módszereket mutatott arra, hogy hogyan lehet megtartani a munkavállalókat a jó közösségi tartalommarketinggel, vagy hogyan lehet vonzóvá tenni egy vállalatot a közösségi médiában az új munkavállalók számára. 

Fotó: Csitei Tímea

Kiemelte, hogy a vállalkozásnak arra is tudatosnak kell lennie, hogy milyenek az információfogyasztási szokásai az általa megcélzott személyeknek, vagyis mielőtt egy cég hozzákezd az online kommunikációhoz, javasolt utánajárni, hogy az adott generáció, akik közül a munkatársait toborozza, mely platformokon van jelen, milyen típusú megjelenéseket fogad szívesen, mert még „az sem mindegy, hogy milyen emojit használunk”. A tartalommarketing terén követendő megoldások között sorolta fel az irodai környezet megmutatását, a juttatások és díjak ismertetését, a vállalati kultúra bemutatását, a jótékonysági tevékenységek bevezetését és imázs jellegű bemutatását.