Az első találkozó szakmai előadásoknak szánt részében Filó Angéla Katalin marketingmentor elmondta, hogy a közösségimédia-marketing alkalmazását is meg kell előznie az ezzel kapcsolatos stratégia megalkotásának, amelynek kidolgozásakor szét kell nézni a nagyvilágban, hogy mik a trendek. Meg kell nézni, hogy mások hogyan csinálják, mert a versenytársak jó példáiból is lehet tanulni.
Meg kell vizsgálni, hogy kihez akar szólni a cég, és fel kell mérni, hogy ők milyen témákra vagy adott esetben milyen stílusú megszólításra fogékonyak. Megszemélyesítéssel a lehető legalaposabban le kell tudni írni előre, hogy milyen az ideális vevő vagy szolgáltatás-igénybevevő, hogy a leírásnak legpontosabban megfelelő ügyfeleket megcélozva a lehető legtöbb vállalati információ a lehető legtöbb potenciális ügyfélhez tudjon eljutni. És kell egy éves terv (nem rövidebb), amely alatt az ismeretlen célcsoportból elkötelezett vásárlók érkeznek a céghez.
Az előadás során a tervezés és megvalósítás minden gyakorlati lépését olyan mélységig vették végig a résztvevők, hogy azokat a mindennapokba átültetve hatékony marketingtevékenységet tudjanak folytatni a jövőben. Az előadó külön kiemelte a mesterséges intelligencia jelentőségét, amelynek használatával jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni, hiszen a felszabaduló időt a vállalkozás más területeire lehet fordítani, így téve még hatékonyabbá a működést. Azt is figyelembe kell azonban venni, hogy a lehetőség ugyan nagyban megnöveli a hatékonyságot, de nem helyettesítheti a kreatív elmét, ami a marketingben elhanyagolhatatlan. Továbbá arra is kitért, hogy a közösségimédia-marketing során mindig figyelemmel kell lenni a prompt fő parancsra, ami a gyakorlatban több tényezőt is takar: ami friss információ, azt azonnal fel kell használni, de olyan hírt kell összeállítani, amely azonnal hat az ügyfélre, és csak olyan témát szabad kiközvetíteni, ami már elég érett az előbbiekhez. A Marketingklub rendszeres összejövetelein a részvétel ingyenes.