Közösségépítés: 2024-ben a vállalkozásoknak stratégiai prioritásként kell kezelniük a helyi közösségek támogatását. Ashley Hubka, a Walmart Business alelnöke szerint minden vállalkozás felelős a helyi közösségek erősítéséért, ami hosszú távon gazdasági stabilitást és versenyelőnyt nyújt. A közösségépítés nemcsak társadalmi felelősség, hanem üzleti szempontból is előnyös lehet. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Vállalkozásfejlesztési Programjában a vármegyékben működő kereskedelmi és iparkamarák éves szinten közel ezer térítésmentes üzleti klubot szerveznek különböző témakörökben, hogy a helyi vállalkozók számára platformot biztosítsanak az üzleti közösségek erejének kiaknázására és a helyi vállalkozók közös fejlődésére.

MKIK meetup a Business Festen
Fotó: MKIK networking meetup a Business Festen

Ügyfélélmény és személyre szabás: Az ügyfélélmény továbbra is kulcsszerepet játszik a márka hűségének kialakításában. Nellie Akalp, a CorpNet vezérigazgatója szerint 2024-ben a vállalkozások még több energiát fektetnek az ügyfélkapcsolatok javításába, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek és visszatérjenek a vállalkozáshoz. Oz Alon, a HoneyBook vezérigazgatója szerint a személyre szabás kulcsfontosságú lesz az ügyfelek megtartásában, mert növelik az elégedettséget és a lojalitást. Laura Goldberg, a Constant Contact marketingvezetője szerint a marketing jövője is sokkal személyesebbé válik. A vállalkozásoknak olyan emlékezetes élményeket kell teremteniük, amelyek révén az ügyfelek érzelmi kapcsolatot alakítanak ki a céggel. A technológiai fejlődés segítségével a vállalkozások jobban megértik az ügyfelek igényeit, szokásait, így hatékonyabb marketingstratégiákat alkalmazhatnak.

Krízismenedzsment: Ben Johnston, a Kapitus operatív vezetője arra hívja fel a figyelmet, hogy a válságmenedzsment tervezés során az esetleges krízisre való felkészülés eszköze, ha minimalizálják működési költségeket anélkül, hogy az ügyfélélményt befolyásolnák. Ehhez a technológiák nyújtanak segítséget. Az önkiszolgáló technológiák bevezetése és a költségek csökkentése kulcsfontosságú lehet vállalati krízis esetére.

Technológia és AI (mesterséges intelligencia): 2024-ben a mesterséges intelligencia (AI) és az automatizáció kiemelt szerepet kap a kisvállalkozásokban. Aparna Khurjekar, a Verizon Business kisvállalkozásokért felelős vezetője szerint az AI és az automatizáció már nem csupán trend, hanem alapvető technológiai változás, amely átalakítja a kisvállalkozások működését. Az AI segítségével a cégek hatékonyabban kezelhetik az ügyfélkezelést és az üzletvezetést, ezzel növelve a termelékenységüket. Tami Cannizzaro, a Thryv marketingvezetője szerint az AI integrálása a marketingstratégiákba lehetővé teszi a cégek számára, hogy személyre szabottabb ügyfélélményeket nyújtsanak. Az AI segítségével a marketing még inkább az ügyfelek igényeire szabható, növelve a lojalitást és az elköteleződést.

Egyéni vállalkozók és digitális eszközök: Az egyéni vállalkozók és a kisebb vállalkozások is egyre inkább az új technológiákat fogják használni üzleti tevékenységük támogatására. Matt Feierstein, az EverCommerce elnöke szerint 2024-ben több technológiai megoldás születik majd kifejezetten egyéni vállalkozók számára, hogy hatékonyabban tudjanak működni kevesebb erőforrással. A passzív jövedelemforrások iránti érdeklődés is növekszik, mivel az egyéni vállalkozók egyre inkább keresnek lehetőségeket tudásuk pénzzé tételére digitális termékek, affiliate programok és más források révén.

A fenti összefoglaló a forbes.com, https://www.forbes.com/sites/allbusiness/2024/01/25/small-business-trends-2024-whats-next-for-finances-tech-and-more/ linken elérhető cikkéből idézett.